عوارض جراحی بینی

بعد از تزریق ژل لب چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
1398-09-12
جراحی پلک
مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی
1398-09-12

عوارض جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

Contents

عوارض جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از چالش برانگیزترین اقدامات زیبایی به حساب می آید، این بدان معناست که عوارض همیشه در گوشه و کنار این روش زیبایی در انتظار خواهند بود. شناختن عوارض مهم و جزئی مربوط به این روش از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا در صورت لزوم بتوان از بروز و پیشگیری سریع آن ها جلوگیری کرد. رینوپلاستی یک روش ظریف و دشوار است که نیاز به دانش دقیق آناتومیک، تجربه و مهارت بالایی دارد. با این وجود، عوارض جراحی بینی، ممکن است هم جراحان بی تجربه و هم متخصص جراحی را تحت تأثیر قرار دهد. اگر شما هم قصد انجام این عمل زیبایی پر طرفدار را دارید نگران نباشید! بیشتر این عوارض در صورت امکان شناخته شده و تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند.

کاهش عوارض احتمالی

شما می توانید این عوارض را به روش های مختلفی از قبیل ترک سیگار و مصرف برخی از داروهای خاص، دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و مهم تر از همه انتخاب پزشک متخصص جراحی زیبایی بینی، کاهش دهید یا متوقف کنید. همینطور رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی نیز برای کاهش احتمالات، از اهمیت بالایی برخوردار است.

از طرف دیگر، باید این نکته را به خاطر بسپارید که عمل بینی یک روش بسیار مناسبی است که می تواند تعادل و ظاهر شما صورت شما را بهبود بخشد و نقایص ساختاری آن را بسته به ساختارهای صورت شما اصلاح کند.

معمولاً افراد برای بهبود ظاهر بینی خود از جمله اندازه بینی، زاویه بینی با برآمدگیهای قابل مشاهده، صاف کردن قوز بینی، تغییر شکل نوک بینی یا باریک کردن آن، اقدام به عملی رینوپلاستی می کنند. جراحی بینی همچنین می تواند مشکلات تنفسی ناشی از نقص ساختاری یا نقص مادرزادی و سایر صدمات ناشی از تروما را درمان کند.

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

خطرات و عوارض رایج رینوپلاستی

طبق آمار، عمل جراحی رینوپلاستی مانند سایر جراحی ها با برخی از خطرات و عوارض رایج همراه است از جمله:

  • عفونت
  • دشواری در تنفس
  • خون ریزی
  • واکنشهای بیهوشی
  • ورم و کبودی
  • ایجاد عروق خونی
  • زخم
  • انسداد بینی
  • احساس درد
  • عوارض پوستی

تورم

یکی از شایع ترین عوارض جراحی بینی تورم اطراف بینی و چشم است. اگرچه معمولاً بعد از دو هفته فروکش می کند، برخی از تورم های جزئی تا شش ماه بعد از عمل ممکن است به طول بینجامند.

کبودی

کبودی یکی دیگر از عوارض های همراه با جراحی زیبایی بینی است. میزان کبودی به عوامل مختلفی از جمله حساسیت بیمار، میزان سختی جراحی و حتی مهارت جراح متخصص بستگی دارد. کبودی تقریباً حدود 10 روز بعد از عمل از بین می رود.

احساس درد

جراحی زیبایی بینی شامل جابجایی استخوان بینی و غضروف است که به دنبال عمل جراحی باعث ایجاد احساس درد و ناراحتی می شود. اما معمولاً این درد جزئی می باشد و داروهای تسکین دهنده ی درد می توانند درد را مدیریت کنند.

خون ریزی

بینی حاوی رگهای خونی نازک می باشد که ممکن است در حین جراحت آسیب ببینند. معمولاً بیشتر بیماران در طی عمل حدود 50 تا 150 میلی لیتر خون از دست می دهند، اما در صورت عدم رعایت دستور پزشک خود ممکن است خونریزی بعد از عمل جراحی اتفاق بیفتد. پزشکان از بیمار خود می خواهند که از مصرف برخی داروهای رقیق کننده ی خون مانند آسپرین یا ایبوپروفن جلوگیری کند و برای اولین روزهای بعد از جراحی به بینی خود فشار وارد نکند.

عوارض پوستی

بعد از جراحی به دلیل وجود مواد استفاده شده در پماد ها ممکن است برخی از بیماران عوارض پوستی و بافت نرم مانند فیبروز، آتروفی، بی حسی و گرانولومای زیرپوستی را تجربه کنند.

انسداد بینی

از آنجا که ممکن است رینوپلاستی بینی شما را کوچکتر کند، بنابراین ممکن است در تنفس شما باعث ایجاد مشکل شود و نحوه ی تنفس شما را تغییر دهد. از طرف دیگر، زخم ها و لخته های خون داخل بینی می توانند راه تنفس شما را مسدود کنند. که باز هم در این مورد مهارت پزشک متخصص بسیار حائز اهمیت می باشد.

عفونت

عفونت یکی دیگر از عوارض مرتبط با عمل بینی مانند هر جراحی دیگر است، اگرچه به ندرت برای بیماران رینوپلاستی اتفاق می افتد. علائم عفونت عبارتند از درجه حرارت بالا، تورم غیر طبیعی یا درد، ترشح بینی و التهاب.

واکنشهای بیهوشی

درد گلو، تهوع و استفراغ از عوارض جانبی بیهوشی بعد از عمل است. همچنین ممکن است برخی از بیماران نسبت به داروهای بیهوشی آلرژی نشان دهند.

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی جهت انجام  جراحی بینی  با دکتر ونون آصفی متخصص جراحی پلاستیک،  با شماره 36266644 071 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

عوارض بلند مدت رینوپلاستی

اگر جراحی زیبایی بینی توسط یک جراح بی تجربه انجام شود یا چندین عمل جراحی برای یک فرد صورت گیرد، احتمال خطر آسیب عصبی وجود دارد.

عدم رضایت از ظاهر بینی یکی دیگر از عوارض طولانی مدت رینوپلاستی است. بعد از جراحی ممکن است نتیجه عمل همان چیزی که شما می خواهید نباشد، اگرچه بیشتر برای افرادی که انتظار غیر واقعی از این عمل را دارند اتفاق می افتد.

ممکن است برخی از بیماران بعد از عمل دچار آبریزش بینی شوند. این یک عارضه ی موقتی است و بعد از چند هفته بهبود می یابد، اما در برخی موارد ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

به طور کلی تمام روشهای جراحی کاملاً بی خطر نیستند و با برخی از خطرات و عوارض جانبی همراه هستند. برخی از خطرات و عوارض رینوپلاستی نیز وجود دارد که ممکن است، افراد بعد از عمل جراحی آنها را تجربه کنند. اما بسته به نوع جراحی و میزان دشواری جراحی برای افراد مختلف متفاوت است. علاوه بر این، جراح متخصص، عامل مهمی است که می تواند خطرات و عوارض بعد از عمل را تحت تأثیر قرار دهد. با انتخاب یک جراح رینوپلاستی واجد شرایط می توانید خطر جراحی بینی را به حداقل برسانید و از انجام جراحی ایمن اطمینان حاصل کنید.

خلاصه

اگرچه جراحی زیبایی بینی یک عمل جراحی بی خطر است، اما مانند هر عمل دیگری با برخی از خطرات و عوارض همراه خواهد بود که تعدادی از آ ن ها بعد از عمل به راحتی درمان می شوند، در حالی که برخی دیگر به جراحی های ترمیمی متعدد احتیاج دارند. بنابراین، بهترین درمان برای عوارض احتمالی پیشگیری است. با این حال با وجود عوارض احتمالی، امروزه رینوپلاستی جزء پرطرفدارترین روش های زیبایی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هفت =