آیا هزینه جراحی بینی گوشتی بیشتر است؟

جراحی انحراف بینی
جراحی همزمان انحراف بینی و زیبایی
1398-10-18
علت برگشت بینی های گوشتی
1398-10-18

آیا هزینه جراحی بینی گوشتی بیشتر است؟

Contents

هزینه جراحی بینی گوشتی

عدم رضایت از اندازه و فرم بینی و در نتیجه کاهش اعتماد به نفس باعث شده است که بسیاری از افراد به جراحی بینی روی آورند. اما در میان این افراد کسانی که دارای بینی گوشتی هستند دارای نگرانی هایی مضاف، نسبت به دیگران خواهند بود. برگشت پذیری بینی گوشتی، رسیدن به نتیجه ی مطلوب، دشواری جراحی و … باعث شده که خیال کنند هزینه جراحی بینی گوشتی با دیگر بینی ها متفاوت خواهد بود. در این نوشته قصد داریم به توضیحاتی در مورد خصوصیات بینی گوشتی و هزینه این عمل زیبایی بپردازیم تا کسانی که می‌خواهند این جراحی را انجام دهند با آگاهی قبلی از هزینه‌ ها و بررسی شرایط فعلی خود برای این جراحی اقدام نمایند. با ما همراه باشید!

خصوصیات بینی گوشتی

از خصوصیات بینی گوشتی می توان به پوست ضخیم و چرب، جوش و ضعف غضروف اشاره کرد. در این نوع، نوک بینی معمولاً شکل ناخوشایند و بزرگی دارد و سوراخ های بینی پهن می باشند.

جراحی بینی گوشتی

همانطور که گفته شد بینی های گوشتی پوست ضخیم تری نسبت به بینی های استخوانی دارند و غضروف آن ها ضعیف است. در این روش جراحی توسط بهترین جراح بینی گوشتی، یک پایه غضروفی مناسب ایجاد می شود، زیرا میزان غضروف در این نوع بینی کمتر از نوع استخوانی می باشد. پزشک غالباً بافت غضروف را از یک قسمت بینی خارج کرده و آن را به بخش دیگری منتقل می کند. در حقیقت، بافت در یک قسمت کاهش و در قسمت دیگر افزایش می یابد.

برگشت پذیری بینی گوشتی

اضافه کردن یا کم کردن بافت در این نوع بینی به خودی خود احتمال بازگشت بینی به حالت قبل از عمل را افزایش نمی دهد، اما اگر ساخت غضروف یا تقویت غضروف در بینی گوشتی به درستی انجام نشود، زمینه ای ایجاد خواهد شد تا بافت های نرم که حاوی مقداری چربی و غدد هستند به دلیل عدم وجود پایه ی مناسب، تغییر شکل یابد و نیز گاهی اوقات بافت بیش از حد در این حالت باعث ناهنجاری نوک بینی می شود. همچنین به خاطر داشته باشید که تورم بعد از عمل در بینی های گوشتی نیز طولانی تر می شود، اما در صورت پیروی از عمل جراحی با توصیه ی پزشک، ماساژ طولانی تر و نگه داشتن چسب های بینی قابل پیشگیری است.
توصیه می شود افراد دارای بینی گوشتی تحت عمل جراحی طبیعی بینی قرار گیرند، زیرا در جراحی بینی فانتزی به دلیل ضخامت پوست ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشود.

هزینه ی جراحی بینی گوشتی

این نوع بینی ها به دلیل داشتن غضروف های ضعیف و نازکتر و پوست با ضخامت بیشتر ممکن است نسبت به جراحی بینی های استخوانی، کمی گران تر باشد.
به صورت کلی هزینه جراحی بینی می تواند به طور گسترده ای به عوامل ذیل بستگی داشته باشد؛
• تکنیک مورد استفاده توسط پزشک متخصص
• بینی گوشتی یا استخوانی
• تجربه جراح و محل انجام جراحی بینی
• میزان هزینه های جانبی جراحی از قبیل اتاق عمل، بیهوشی و چکاپ پس از عمل
• هزینه ی آزمایش ‌های لازم که با توجه به شرایط و سابقه ی پزشکی متقاضی می‌تواند متفاوت باشد

پرداخت هزینه عمل بینی توسط بیمه درمانی

بیمه ‌های درمانی در کشورمان، هزینه مربوط به جراحی بینی به منظور رفع و اصلاح مشکلات ظاهری بینی را پرداخت نمی کنند. اما ممکن است در صورتی که بیمار مشکلات تنفسی داشته باشد و پزشک مربوطه تایید کند، شرکت های بیمه درصدی از هزینه ی عمل بینی را به منظور اصلاح مشکلات تنفسی پرداخت کنند که میزان آن در بیمه ‌های مختلف، متفاوت است. مواردی مانند:
انحراف تیغه ی بینی
• مسدود شدن بینی توسط پولیپ بینی
• شکستگی استخوان بینی
• بروز مشکلات تنفسی ناشی از بزرگی شاخک های بینی

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی جهت انجام  جراحی بینی  با دکتر ونون آصفی متخصص جراحی پلاستیک،  با شماره 36266644 071 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

خلاصه
در پایان این نکته را به خاطر داشته باشید که تکنیک های مورد استفاده در جراحی بینی بسیار پیشرفته هستند و فرقی نمی کند بینی استخوانی داشته باشید یا بینی گوشتی. در هر صورت بهترین جراح بینی می تواند بینی شما را متناسب با چهره ی شما به بهترین شکل ممکن فرم دهد. اگر شما نیز قصد جراحی بینی دارید، به راحتی می‌ توانید با مراجعه به یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و انجام مشاوره‌ های لازم در مورد هزینه ها و چگونگی نتایج عمل، تصمیم درستی در مورد این روش جراحی بگیرید.
در پایان این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر هزینه ی جراحی توسط یک پزشک به میزان قابل توجهی پایین تر از قیمت متوسط پزشکان باشد، ممکن است در خدمات ارائه شده تأثیر منفی داشته باشد، پس به میزان کیفیت تکنیک و مهارت پزشک خود اهمیت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + یک =