علت برگشت بینی های گوشتی

آیا هزینه جراحی بینی گوشتی بیشتر است؟
1398-11-01
مراقبت های بعد از لیفت صورت
1398-11-01

علت برگشت بینی های گوشتی

Contents

جراحی بینی گوشتی

مشخصات صورت تا حد زیادی تحت تأثیر شکل بینی قرار می گیرد. در واقع داشتن یک بینی بزرگ باعث تمایز چهره افراد از یکدیگر خواهد شد، اما اغلب افراد که چنین ویژگی دارند احساس نارضایتی می کنند و به دنبال راه حلی برای حل این معضل می گردند. حال اگر بینی آن ها گوشتی باشد، اولین پرسشی که برایشان پیش می آید این است که علت برگشت بینی گوشتی بعد از جراحی چیست؟ و به همیین دلیل تصور می کنند که هزینه جراحی بینی گوشتی بیشتر خواهد بود. برای پاسخ به این سوأل ابتدا باید بررسی کنیم که آیا بینی گوشتی برگشت پذیر است یا خیر؟ توصیه می شود برای کسب آگاهی در مورد پرسش های پیش آمده، خواندن این نوشته را از دست ندهید.

جراحی بینی گوشتی

ویژگی های بینی گوشتی

بر خلاف نظر عموم، هر بینی دارای نوک پهن بینی گوشتی نیست، بلکه ممکن است پهن بودن نوك بینی به دليل رشد بیش از حد غضروف‌ های بینی باشد، در حالی‌كه پوست بینی ممكن است بسیار نازك بوده به حدی كه از روی پوست شكل و آناتومی غضروف‌ ها قابل مشاهده باشد. توجه داشته باشید که چنین بینی دیگر گوشتی نبوده بلکه غضروفی (استخوانی) است. در یك بینی گوشتی واقعی بافت ‌غضروف بسیار کم و همه ی برجستگی آن به دلیل ضخامت پوست است. دیگر نشانه ی بینی گوشتی نوک خیلی نرم آن است به طوری که انگار هیچ غضروفی زیر پوست نیست.

نحوه جراحی بینی گوشتی

برخلاف تصورات مردم که فکر می کنند بینی گوشتی بافت اضافه ای دارد و باید از آن کاسته شود، لازم به ذکر است که در بینی گوشتی باید بافت غضروفی به آن اضافه شود، زیرا این نوع از بینی غضروف کمی داشته و در نتیجه بینی حالت افتاده و آویزان پیدا کرده است.جراحی بینی
در این روش جراحی توسط بهترین جراح بینی گوشتی، نه تنها بافت بینی کم نخواهد شد بلكه پیوند های غضروفی در پایه ی بینی به کار می رود.
برای این‌كار غضروف از تیغه بینی برداشته شده و به قاعده ی آن پیوند می‌شود. در برخی موارد که غضروف بینی بسیار کم باشد، جراح مجبور به برداشت غضروف از گوش می باشد که کار دشواری خواهد بود. تقویت پایه ی بینی موجب كشش نوك بینی می‌ شود، بدون این‌ كه نیاز به دستكاری دیگری باشد.
افرادی که دارای بینی گوشتی هستند باید انتظارات معقولی از جراح خود داشته باشند. در بینی های گوشتی هدف اصلی جراح باریک تر کردن نیمه تحتانی بینی و ایجاد فرم مناسب در ناحیه نوک بینی و پره های آن است است. به طور کلی انتظار معجزه و ایجاد بینی بسیار کوچک و فانتزی از عمل خود نداشته باشید.

علت برگشت پذیری بینی گوشتی

یکی از دغدغه های افرادی که بینی گوشتی دارند برگشت پذیری بینی بعد از عمل جراحی است، که در این خصوص باید بگوییم با تکنیک های جدید جراحی بینی، این مورد قابل انکار است، به طوری که اگر جراحی توسط بهترین جراح بینی صورت گیرد، تقریباً افتادگی و برگشت پذیری آن در کمترین حد ممکن یا حتی صفر می باشد. درواقع اگر در جراحی بینی گوشتی پیوند غضروف انجام شود و پایه بینی توسط غضروف تقویت شود، برگشت آن غیر ممکن خواهد بود. بدین منظور غضروف میانی بینی (سپتوم) را برداشته و برای تقویت غضروف نوک بینی مورد استفاده قرار می گیرد.
تنها می توان گفت به دلیل ضخامت پوست بینی گوشتی، تورم آن بیشتر خواهد بود و مدت زمان بیشتری به طول می انجامد. به طوری که برای حاصل شدن نتایج نهایی باید به مدت 1 تا 1/5 سال صبر کرد.

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی جهت انجام  جراحی بینی  با دکتر ونون آصفی متخصص جراحی پلاستیک،  با شماره 36266644 071 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید. 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

پرسشی که ممکن است مطرح شود این است که آیا مراقبت های بعد از بینی های گوشتی نیز متفاوت است؟
به دلیل حساسیت های بالایی که بینی گوشتی دارد، باید مراقبت های ویژه ای بعد از جراحی برای آن ها اعمال شود. به طوری که علاوه بر مراقبت های کلی بعد از عمل جراحی بینی، این دسته از افراد گاهی مجبور به تزریق برای برطرف شدن تورم ناحیه بینی شوند تا بتوانند ورم بینی را مهار کنند. همچنین برای مدت 1 تا 2 ماه به ماساژ بینی تحت نظر پزشک به منظور شکل گرفتن بینی و کاهش التهاب و تورم آن احتیاج خواهند داشت.

در پایان اینکه
اغلب افراد به دو دلیل عمده سراغ جراحی بینی می روند، گوشتي بودن و قوزدار بودن بيني. به جرأت می توان گفت تمامی این افراد درک درستی از بینی خود نداشته و همین امر موجب شده خواسته هایی غیر معقول از عمل جراحی داشته باشند.
در نتیجه اگر عمل بینی به روش صحیح، توسط جراح ماهر و با استفاده از تکنیک های نوین جراحی شود، هرگز دچار برگشت به شکل قبل خود نخواهد شد و بهبود ظاهر آن دائمی می باشد.
هدف دکتر ونون آصفی، از جراحی بینی شما، حفظ دستیابی به فرم مناسب بینی با توجه به دیگر اجزای صورت و حفظ عملکرد آن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =